کپی رایتر یا تبلیغ نویس کیست

کپی رایتر یا تبلیغ نویس کیست و چطور می‌تواند آینده یک بیزنس را تضمین کند؟

کپی رایتر یا تبلیغ نویس کیست و چطور می‌تواند آینده یک بیزنس را تضمین کند؟

اگر نگاهی به نمونه کارهای شرکت‌های طراحی سایت بیاندازیم خیلی راحت متوجه می‌شویم درصد بسیاری از آن ها غیر فعال شده‌اند.

می‌توانی حدس بزنی چرا؟

واضح است چون نتوانستد از آن سایت فروش و درآمد ایجاد کنند

طبیعتا هیچ کسب‌و کار آنلاینی در دنیا نیست که به دنبال فروش بیشتر نباشد.

اما مشکل اصلی از زمانی شروع می‌شود که این بیزنس‌ها بعد از راه‌اندازی سایت نمی‌دانند چطور باید فروش ایجاد کنند.

من نگران شرکت هایی که مشتری حضوری دارند نیستم چون در نهایت درآمد قابل قبولی دارند حتی اگر سایتشان هیچ فروشی نداشته باشند.

 

نگران کسب و کارهایی هستم که درآمد ماهانه اش مستقیما به فروش سایت بستگی دارد.

کسب و کارهایی که عموما جنس آموزش، خدمات و یا مشاوره دارند.

مهم نیست که این کسب‌و کار ۱ نفره باشد یا 500 نفره. حتی شرکت‌هایی که در سطح بین‌المللی فعالیت می‌کند معمولا استراتژی‌هایی در پیش می‌گیرند که در ایران بازدهی بسیار پایینی دارد.

 

با این وجود اینکه انواع روش‌های بازاریابی را پیاده می‌کنند اما همچنان مشکل باقیست:

چرا این بازدید کننده‌های کوفتی نمی‌خرند؟

 

 

بعضی‌ وقت‌ها مشکل از تلاش کردن نیست. مشکل از تلاش کردن در مسیر غلط است.

تصور کن می خواهی در فوتبال به یک نابغه تبدیل شوی اما هر روز بسکتبال تمرین می‌کنی.

عجیب نیست که در فوتبال پیشرفت نکنی چون مسیر اشتباهی را در پیش گرفته‌ای.

 

داستان سایت هم از موضوع مستثنی نیست. اکثر افرادی که در کسب‌و کار آنلاین شکست می‌خورند چنین مسیری را در پیش می‌گیرند؛

  • روزها فکر کردن درباره‌ی اسم برند
  • انتخاب یک دامنه و هاست حرفه‌ای
  • طراحی شگفت انگیز گرافیک سایت
  • انتخاب یک لوگوی حرفه‌ای
  • و …

 

اما نمی‌دانیم که این‌ها فقط برای ما مهم هستند. برای مخاطب کوچک‌ترین اهمیتی ندارند.

بیا در دنیای واقعی یک مثال بزنیم:

عموم مردم بر اساس لباسی که می‌پوشیم قضاوت می‌کنند. برای مثال کسی که کت و شلوار برند می‌پوشد حس می‌کنیم آدم مهمی است.

اما تصور کن وقتی تصمیم می‌گیری با او صحبت کنی، هیچ حرفی برای گفتن ندارد و کل گفت‌و گو با یک احوال پرسی ساده تمام می‌شود.

چقدر احتمال دارد که برای ارتباط‌های بعدی، شماره تلفنش را بگیری؟

احتمالا هیچی مگر نه؟

سایت دقیقا همینطور است.

مخاطب بر اساس ظاهر آن قضاوت می‌کند (کت و شلوار)

اما قضاوت اصلی برای تصمیم گرفتن به خرید بر اساس محتوایی است که در اختیارش قرار می‌دهیم.

اگر این محتوا نتواند در زندگی یا کسب‌و کارش به او کمکی کند طبیعی است که تمایلی به خرید نداشته باشد.

 

برای حل این مشکل کافی است این ۲ قدم کلی را انجام دهیم:

  1. جذب مخاطبین به واسطه تولید محتوای درجه یک
  2. صفحه تبلیغ نویسی شده محصول یا خدماتمان ( از اینجا دانلود کن )

برای مثال: من و تو تولیدکننده دستگاه رطوبت زدای صنعتی هستم و چند رقیب دیگر وجود دارد. محصول ما هم از همه آن‌ها بهتر است.

با این وجود …

چطور توجه 99٪ مخاطبین را به سمت برند و محصول خودمان جلب کنیم؟

 

در قدم اول باید مشتری‌های احتمالی را به سایت جذب کنیم.

امروزه خیلی‌ها کل فعالیتشان را در اینستاگرام انجام می‌دهد اما نباید فراموش کرد ترافیکی که می‌توان از گوگل بدست آورد با اینستاگرام قابل مقایسه نیست.

 

اگر حدس می‌زنی بیشتر مخاطبینت در اینستاگرام حضور دارد می‌توانی در آنجا بیشتر فعالیت کنی. اما داستان به این سادگی نیست.

مخاطب زمانی مقاله‌های بعدی یا پست‌های بعدی را می‌بیند که آموزش‌های بی‌نظیری درست کرده باشیم.

برای مثال برای دستگاه رطوبت زدای صنعتی نکات مهمی را آموزش می‌دهیم که خیلی افراد یا نمی‌دانند و یا اینکه می‌دانند اما از ترس اینکه رازشان لو برود جایی نمی‌گویند.

 

حال تصور کن مخاطب این محتوای ارزشمند و نایاب را در سایتت پیدا کرده. چقدر احتمال دارند که به محصولات و یا خدماتت علاقه مند شود؟

احتمالا خیلی.

کار کردن در ایران واقعا فرصت بی‌نظیری چرا که اکثر سایت‌هایی که رقیبت هستند محتوای خشکی می‌نویسند که هزار تومان هم ارزش ندارد و صرفا بخاطر SEO و رتبه گرفتن در گوگل‌ است.

 

وقتی محتوای ارزشمند و مفیدی نداشته باشی، بازدید زیاد هیچ فایده‌ای برایت نخواهد داشت.

تبلیغ نویس‌ها (کپی‌رایترها) دقیقا همین کار را انجام می‌دهند. محتوایی می‌نویسند که بازدید کننده عاشق وبسایتمان شود.

و صفحه فروشت را طوری تبلیغ نویسی می‌کند که به خریدن محصولت علاقه مند شود و هیچ شک یا تردیدی در خرید کردن نداشته باشد.

برای همین داشتن یک تبلیغ نویس درجه یک در یک شرکت یا سازمان از الزامات است.

اگر همه‌ی کارهای شرکت را خودت انجام می‌دهی کار عاقلانه‌تر این است که بجای استخدام تبلیغ نویس، این مهارت شخصا یاد بگیری و در کارت پیاده سازی کنی چرا عموما دستمزد تبلیغ نویس‌ها از محتوا نویس‌ها بسیار بیشتر است.

چطور در ۲۴ ساعت، بهترین تبلیغ نویسی ممکن را انجام دهیم؟

 

راه‌های زیادی برای تبلیغ نویسی صفحه محصول وجود دارد اما یک فرمول ساده ولی بسیار اثرگذار به نام PASTOR وجود دارد که در یک ویدیوی ۲۰ دقیقه‌ای به صورت کامل توضیح داده‌ام.

می‌توانی از اینجا دانلود کنی.

 

این دو مرحله یعنی ساخت محتوای درجه یک و تبلیغ نویسی حرفه‌ای صفحه فروش، مطمئن‌ترین و نتیجه بخش راه برای فروش محصول، خدمات و یا هر چیز دیگری است.

البته روش‌ها و تکنیک‌های دیگر دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که عموما بدون این ۲ مرحله، هیچ تاثیری روی فروش ندارند.

جمع بندی:

اگر صمیمی‌ترین دوستم از من می‌پرسید برای فروش محصولم در اینترنت باید چه کاری انجام دهم، قطعا این مسیر را به او می‌گفتم.

  1. محصول یا خدماتت را از تمام رقبا بهتر کن
  2. به واسطه تولید محتوای درجه یک آن‌ها را جذب وبسایتت کن
  3. با صفحه فروش حرفه‌ای کاری کن که نتوانند محصول یا خدماتت نادیده بگیرند

 

2 پاسخ
  1. پشتیبانی سایت
    پشتیبانی سایت گفته:

    واقعا محتوای خوبی مینوسی
    قطعا برای یکی از محتواهام ازت سفارش میگیرم
    جناب احمدیان عزیز:
    ویدیو های بیشتری بزارید واقعا کارتون عالی و تحسین امیزه …
    درود خدا بر شما باد …

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *