این تنها راز تبلیغ نویسی است و غیر از این هیچ راز دیگری وجود ندارد [پادکست]

فروش، قلب تپنده‌ی هر کسب‌و کاری است و اگر نتوانی بفروشی دیر یا زود ورشسته می‌شوی.

می‌دانم دردناک است اما مردم برای محصولی که احساس کنند به آن نیاز ندارند پولی خرج نمی‌کنند.

 

اینجاست که تبلیغ نویسی به کمکت می‌آید و این مشکل را برایت حل می‌کند. اما از تو یک سوال دارم:

آیا تبلیغ نویسی مهارت ساده‌ای است؟

 

اگر به تازگی با تبلیغ نویسی آشنا شده باشی احتمالا تصور می‌کنی تبلیغ نویسی یک مهارت با چند تکنیک ساده است که می‌توان خیلی راحت آن را یاد گرفت و پیاده کرد.

اما زمانی که محصولی که با اشتیاق در سایتت قرار دهی و می‌بینی کسی علاقه‌ای به خریدن آن ندارد آن‌وقت اهمیت تبلیغ نویسی را درک می‌کنی.

 

تبلیغ نویسی نه نوشتن تیتر است.

نه نوشتن متن‌های جذاب.

و نه متن‌های خلاقانه‌ای که مخاطب بگوید: ایول عجب متن خفنی!

 

تبلیغ ‌نویسی متنی است که برایت بفروشد. اگر اشتباه این کار را انجام دهی، می‌توانی اطمینان داشته باشی در انتهای ماه حساب بانکی‌ات 0 خواهد بود.

 

و حتما تصمیم گرفتی این مقاله را بخوانی تا این مشکل را حل کنی. در این مقاله من مهم‌ترین راز تبلیغ نویسی را برایت نوشته‌ام.

 

رازی که شاید بتواند یک شبه کل کسب‌و کارت را متحول کند، آماده‌ای؟

 

مهم ترین راز تبلیغ نویسی چیست؟

 

خیلی‌ها هنوز تصور می‌کنند تیتر مهم‌ترین عامل ایجاد فروش است. اما هدف تیتر فروش نیست، تیتر کاری می‌کند که مخاطب به تبلیغ ما علاقه مند شود و ادامه متن را بخواند.

 

“ادامه آن باعث ایجاد فروش می‌شود”

 

شاید تا چند سال پیش تیترها می‌توانستد معجزه کنند چون کسی بلد نبود درست تبلیغ نویسی کند. اما در ایران هر روز کیفیت تبلیغ‌ها بهتر می‌شود، از جمله تبلیغ‌های آنلاین و تیزرهای صدا و سیما

 

اره … قبول دارم هنوز به درجه عالی نرسیده است اما کیفیت تبلیغات هم در ایران و هم در دنیا خیلی بهتر از قبل شده است. الان موضوع خوب بودن نیست، برنده میدان کسی است که عالی‌تر از هر کسی کار کند.

 

پس چه عاملی از همه مهم‌تر است؟

مهم‌ترین راز تبلیغ نویسی که احتمالا نمی دانی

 

این راز فقط یک چیز است: بتوانی ادعایی که در تبلیغت می‌کنی را بیشتر از هر کسی اثبات کنی.

 

تصور کن ۲ مدرس لاغری یک محصول آموزشی جامع در خصوص لاغری ساخته‌اند

 

  • و دو نفر که در تبلیغ نویسی تبحر دارند، محصولاتشان را تبلیغ نویسی کرده اند
  • تعداد فالوورها و بازدیدهای سایتشان برابر است
  • هر دو مدرس به یک اندازه تولید محتوا و اعتماد سازی میکنند

 

با وجود این شرایط برابر، برنده میدان چه کسی است؟

 

برنده کسی است که نتایج بیشتری برای خودش و دیگران ایجاد کرده است

 

اگر دو صفحه محصول عالی داشته باشیم، فروش بیشتر مربوط به کسی است که نتایج بیشتری ساخته است. برای مثال تصور کن در صفحه محصول ۳۰ ویدیو از افراد مختلف قرار داده شده است که در کمتر از ۳ ماه توانسته اند حداقل ۱۵ کیلو وزن کم کنند.

 

چرا نتایج از تبلیغ نویسی مهم تر می‌شود؟

 

واضح است! چون با تبلیغ نویسی فقط ادعا می‌کنیم، سعی می‌کنیم با ادعاهای جذاب مخاطب را ترغیب خرید کنیم. 

 

حال اگر هر چقدر بیشتر بتوانی ادعاهایت را ثابت کنی، می‌توانی انتظار فروش بیشتری داشته باشی.

 

سوال: اگر فقط نتایج داشته باشیم اما تبلیغ نویسی ضعیف باشد، نتیجه همان خواهد بود؟

 

قطعا خیر!

 

  • آیا من به این محصول نیاز دارم؟
  • آیا اگر این محصول را تهیه نکنم، فرصت‌های مالی و یا عاطفی مهمی را از دست می‌دهم؟
  • لازم است که حتما این محصول را داشته باشم؟
  • باید با وجود این همه محصول، چرا باید از تو خرید کنم؟

 

راز تبلیغ نویسی

 

اگر نتوانیم این سوالات مخاطب را برطرف کنیم، نتایج دیگران چه اهمیتی دارد؟

جمع بندی:

مهم ترین راز تبلیغ نویسی قطعا همین است: همزمان که وعده‌های جذاب می‌دهیم باید بتوانیم تک‌تک ادعایمان را ثابت کنیم. گاهی با یک ویدیو، گاهی با عکس و اسکرین شات و حتی گاهی با چند خط ساده!

 

منظور از چند خط ساده چیست؟ اگر برندهای مهمی از محصول و یا خدماتمان استفاده کند نیازی به ویدیوی مدیرعامل نداریم. همین که نشان دهیم این نظر یک برند مطرح است، کار را تمام می‌کند.

 

برای مثال تصور کن دکتر کرمانی که یک فرد شناخته شده در زمینه لاغری است، درباره‌ی محصولت نظری بنویسد. این می‌تواند کسب‌و کارت را سریعتر از هر موقعی رشد دهد.

برای همین به تو پیشنهاد می‌کنم از همین امروز این راهکار را عملی کنی.

 

پادکست مقاله:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *