چطور گارانتی بدهیم

چطور گارانتی بدهیم طوری که مردم نتوانند آن را نادیده بگیرند؟ [فیلم]

امروز هر کسی برای محصولش گارانتی می‌دهد. اما این روش کارایی خودش را از دست داده است.

چرا؟ واضح است چون اکثر رقبا دقیقا مثل تو برای محصول یا خدماتشان گارانتی می‌دهند.

بیزنس یک قاعده نانوشته دارد:

 

وقتی به اندازه‌ی رقبایت فعالیت می‌کنی. نتایجی مشابه آن‌ها می‌گیری و احتمال شماره ۱ شدنت در بازار کمتر از ۵ ٪ می‌شود.

 

اگر حوزه‌ی کسب‌و کارت بسیار رقابتی است و حداقل ۱۰۰ رقیب داری، چالش‌های بیشتری داری.

برای مثال حوزه‌هایی مثل؛

  • آموزش بازاریابی اینترنتی
  • آموزش لاغری و فیتنس
  • آموزش زبان انگلیسی
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • مدیریت و رشد کسب‌و کار

 

هر چقدر که تعداد رقبا بیشتر شود، شک و تردید‌های مخاطب به تناسب آن بیشتر می‌شود.

وقتی در شهر یک رستوران وجود داشته باشد، مردم فقط در آن‌جا غذا می‌خورند چون انتخاب دیگری وجود ندارد

اما فرض کن وارد یک شهر شده‌ای که ۲۰۰ رستوران درجه یک دارد.

در این حالت تحقیق و بررسی می‌کنی که کدام از همه بهتر است و غذاهای خوشمزه‌تری طبخ می‌کند.

 

برای همین اگر رقبای زیادی داری و صاحب بیشترین فروش نیستی، باید کارهایی انجام دهی که بتواند تو را بیشتر از هر کسی متمایز نشان دهد

 

برای تحقیق دوره‌های آموزش اینستاگرام را بررسی می‌کردم و نکته جالب‌ آن‌ها این بود که تک تک آن‌ها گفته بودند این دوره گارانتی ۱۰۰٪ درصد دارد و به صورت تضمینی می‌تواند درآمدت را بیشتر کند.

اما هر چقدر که این حرف‌ها را می‌شنیدم، بیشتر حس بی‌اعتمادی به من دست می‌داد.

علتش این نبود که برای محصول گارانتی گذاشته بودند.

 

علت بی اعتمادی من این بود همه‌ی آن‌ها حرف‌های تکراری می‌زدند. این محصول بهترین است … بهتر از این در دنیا وجود ندارد و …

 

اما کسی که مقالات این سایت را می‌خواند قطعا نمی‌خواهد تکراری باشد.

درسته؟

 

با این ۲ تکنیک می‌توانی اغوا کننده‌تر از هر کسی گارانتی بدهی، طوری که هیچکس نتواند محصولت را نادیده بگیرد.

 

فرمول اول: هایپر گارانتی

 

در این روش، بیشتر از حد توقع، ریسک خرید را از بین می‌بریم.

حد توقع مخاطب همان قیمت محصول است.

 

برای مثال من انتظار دارم اگر از دوره کسب‌و کار تو نتیجه نگرفتم تمام پولم را به من پس دهی، این می‌شود حد توقع

اما در روش هایپر گارانتی بیشتر از حد توقع مخاطب گارانتی می‌دهیم

 

برای مثال می‌گوییم اگر از این دوره نتیجه نگرفت، دو برابر هزینه‌ی پرداختی به او برمی‌گردد. در واقع به نوعی با خرید محصول سود می‌کند!

 

شاید با خودت بگویی مردم در این حالت سو استفاده نمی‌کنند؟

نکند فردا همه تماس بگیرند بگویند محصولت خوب نبود یالا ۲ برابر پولم را بده

 

برای همین ما شرط می‌گذاریم که حتما باید تمرین‌های دوره را انجام دهند و اگر نتیجه نگرفتند آن‌وقت پول را به آن‌ها بر می‌گردانی.

اگر این روش استفاده کنی فقط در یک صورت ضرر می‌کنی،‌ آن‌وقت هم زمانی که محصولت بد باشد!

 

فرمول دوم: مگا گارانتی

 

استفاده از این روش کمی خطرناک و پرریسک است. اما به لحاظ اثرگذاری در بالاترین حد ممکن می‌تواند اعتماد هر کسی را جلب کند حتی اگر با سر سخت‌ترین و شکاک‌ترین نفر کره‌ی زمین رو به رو هستیم.

 

این روش بر خلاف روش قبلی برای محصولات کاربردی نیست و فقط برای خدمات گران قیمت مناسب است.

با یک روش، این تکنیک را توضیح می‌دهم.

 

فرض کن من مدرس خصوصی کنکور هستم و قول رتبه پزشکی می‌دهم و هزینه‌ی این دوره یک ساله ۳۰ میلیون تومان است.

از روز اول به مخاطبم یک چک ۳۰ میلیونی می‌دهم و به او می‌گویم اگر رشته‌ی پزشکی قبول نشدی، همان روز چک را نقد کن.

 

تفاوت آن با روش قبلی این است که پول را از همان روز اول به مخاطب می‌دهیم.

برای همین احتمال ریسک مخاطب در این روش کمتر ۱٪ درصد است.

 

نکات مهم:

  • این روش فقط برای خدمات کاربرد دارد چون نمی‌توانی با هر محصول یک چک ارسال کنی
  • اگر از نتیجه دهی خدماتت مطمئن نیستی، به هیچ وجه از این روش استفاده نکن
  • اگر خدماتت کمتر از ۵ میلیون تومان است از این روش استفاده نکن

 

اگر فرمول تبلیغ نویسی صفحه محصول را دیده‌ای، این مقاله می‌تواند صفحه محصولت را به مراتب اثربخش‌تر کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *