۵ فاجعه‌ای که تبلیغ نویسی صفحه محصول را به نابودی می‌کشاند

تا به حال به این فکر کرده‌ای که چرا اکثر افرادی که در دوره‌های تبلیغ نویسی شرکت می‌کنند، نمی‌توانند تبلیغ پرفروشی بنویسند؟

عموم مدرسینی که ایران آموزش تبلیغ نویسی می‌دهند وعده می‌دهند با تبلیغ نویسی فروشتان را تا ۳ برابر افزایش دهید! زهی خیال باطل.

قصد قضاوت ندارم اما اگاهانه یا ناگاهانه افراد با مشکلاتی مواجه می‌شوند که این مدرسین به هیچ وجه درباره‌ی آن صحبت نمی‌کنند.

 

گاها افراد حتی تبلیغ‌های خوبی می‌نویسند اما با این حال منجر به فروش نمی‌شود. آیا تا به حال چنین تجربه‌ای داشته‌ای؟

 

تبلیغ نویسی صفحه محصول

پیشنهاد می‌کنم برای خودت یک فنجان چایی بریزی و ادامه مقاله را با آرامش کامل بخوانی

 

تحقیقات زیادی کردم، ساعت‌ها فکر کردم و پروژه‌های موفق و ناموفقی که داشتم را تحلیل بررسی کردم.

به یک نتیجه جالب رسیدم.

۵ عامل وجود دارند که باعث می‌شوند تبلیغ نویسی که انجام دادیم کاملا بی فایده شود.

در این مقاله می خواهم علاوه بر گفتن این ۵ راه حل هر کدام را بگویم.

بررسی کن کدام دلیل مانع پیشرفت بیزنس‌ات شده است و تمام وجودت را برای برطرف کردن آن قرار بده.

۵ عامل نابود کننده تبلیغ نویسی صفحه محصول

1-‌ توهم تبلیغ نویسی داریم

بسیار رایج است که بعد تمام شدن متن تبلیغاتی احساس ‌کنیم بهترین متن دنیا را نوشته‌ایم و بهتر از این دیگر وجود ندارد.

اما بعد گذشت ۴۸ ساعت وقتی دوباره آن را می‌خوانیم متوجه می‌شویم آن طور که باید به دلمان نمی‌نشیند.

 

راه حل چیست؟

پیشنهاد من این‌هاست؛

  • تصور کن مخاطب محصول هستی و به دید مشتری متن را بخوان. چه چیزی مانع این می‌شوند که خرید نکنی؟
  • متن صفحه محصول را به مخاطب ایده آلت نشان بده و نظرشان را بپرس. بهتر است غریبه باشند تا نظرشان از روی محبت نباشد
  • مطابق فرمولی که در این ویدیو گفتم تبلیغ نویسی کن
  • لینک صفحه محصولت را زیر همین مقاله کامنت کن تا شخصا آن را بررسی کنم.

 

2- رسانه‌ای نساخته‌ایم

فرض کن دیوید اگیلوی، لئو برنت، راسر ریوز و تمام بزرگان تبلیغات دنیا از گور بلند شوند و بهترین متن‌ تبلیغاتی ممکن را برایت بنویسند.

وقتی کسی آن تبلیغ را نبیند، چطور می‌توان انتظار داشت که برایمان بفروشد؟

یا به عبارت ساده‌تر وقتی سایتمان ترافیک کافی نداشته باشد، هر چقدر که تبلیغ‌ مان عالی باشد باز هم فروشی ایجاد نمی‌شود.

 

این مشکل مخصوصا در کسب‌و کارهای تازه تاسیس شده دیده می‌شود. شاید برایت سوال ایجاد شود که میزان استاندارد ترافیک چقدر باید باشد؟

تو می‌توانی مخاطبینت را در هر رسانه‌ای جمع کنی. تلگرام، اینستاگرام و یا وب‌سایت … هیچ تفاوتی ندارد.

ویژگی یک رسانه‌ این است که مخاطبینت با اشتیاق محتوا‌هایت را دنبال می‌کنند. کامنت می‌گذارند و برای حل مشکلاتشان سوال می‌پرسند.

این اتفاق زمانی می‌افتد که محتوای درجه یک خلق کنی، بهتر از کس دیگری که در آن حوزه فعالیت می‌کند.

پیشنهاد من این است که اگر کسب‌و کارت تازه تاسیس است در اینستاگرام فعالیت کنی چون جذب مخاطب برای شروع ساده‌تر است.

اگر فعالیت اصلی تو در وبسایت اتفاق می‌افتد سعی کن آن را سئو کنی و به بازدید روزانه ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ برسی.

تا زمانی که ترافیک کافی ایجاد نکرده‌ای، تبلیغ نویسی بی‌فایده خواهد بود

3- محصول نیاز بازار نیست

مشکلی که مدرس‌ها وقتی محصولشان نمی‌فروشد متوجه آن می‌شوند.

اما یک واقعیت در کسب‌و کار تلخ وجود دارد: مردم محصولی که احساس کنند نیازی به آن ندارند را نمی‌خرند

اکثر افراد محصولی تولید می‌کنند که خودشان به علاقه دارند.

ده‌ها ساعت روی محصولی متمرکز می شوند که مردم به آن نیاز ندارند، در فروش محصول به مشکل می خورند و همین جا تسلیم می‌شوند و به کار قبلی بر می‌گردند.

برای مثال صدها آموزش رایگان در زمینه آموزش ورد و پاورپوینت وجود دارد، با این حال بعضی از افراد چنین محصولاتی تولید می‌کنند و از فروش نرفتن آن‌ها ناله می‌کنند.

4- نتیجه‌ای از محصول نداریم

این مورد مخصوص کسب‌و کارهای آموزشی است.

مشکل این است که فرد از آن چیزی که آموزش می‌دهد دستاوردی ندارد و برای همین کسی به او اعتماد ندارد.

من از تو یک سوال دارم. آیا حاضر هستی از کسی آموزش لاغری خرید کنی در حالی که خودش هنوز چاق است؟ آیا حاضر هستی از کسی زبان انگلیسی یاد بگیری در حالی که خودش نمی‌تواند دو جمله را درست تلفظ کند؟

قطعا خیر!

با این حال افراد زیادی اموزش فروش، کسب و کار اینترنتی و … می‌دهند در حالی که خودشان هیچ درآمد و دستاوردی از آن ندارند.

معمولا این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که شخص مطالبی که در دوره‌ها و کتاب‌ها یاد می‌گیرد را عینا در یک محصول جمع آوری می‌کند.

برای همین اول باید آن چیزی که یاد می‌گیری را شخصا خودت انجام دهی و به نتایج ملموس برسی.

بعد از آن می‌توانی انتظار داشته باشی که محصولت را بخرند.

چون برای آن‌ها به یک الگوی الهام بخش تبدیل می‌شوی.

 

5- کمپین تبلیغاتی را اشتباه استارت زده‌ایم

مردم برای شرکت در یک دوره ۶ میلیون تومانی به دلایل زیادی نیاز دارند. یکی از مهم‌ترین دلایل، داشتن اعتماد و علاقه زیاد به سازنده آن دوره است.

تبلیغ نویسی صفحه محصول نمی‌تواند اعتماد را با یک صفحه ایجاد کند. برای همین نمی‌توانی انتظار داشته باشی با هدایت افراد به صفحه محصول به یک باره فروش ایجاد شود.

پیشنهاد من این است که در ابتدای کار محتوای بی‌نظیری تولید کرده باشی تا بتوانی لیست مخاطبین را جمع آوری کنی.

در قدم بعد آن‌ها را به یک وبینار رایگان هدایت کن و به صورت کامل نتایجی که بعد از خریدن محصولمان به وجود می‌آورند را توضیح بده (البته محتوای وبینار نیاز به تبلیغ نویسی دارد).

بعد از آن می‌توانیم یک کمپین فروش ویژه در مدت محدودی برگزار کنیم تا بیشترین فروش ممکن را تجربه کنیم.

 

جمع بندی:

تبلیغ نویسی می‌تواند منجر به فروش شود، به شرطی که اشتباهاتی که در این مقاله گفته شد را انجام ندهیم.

  1. توهم تبلیغ نویسی
  2. ساختن رسانه و جمع آوری مخاطبین
  3. ساختن محصولی که شدیدا به آن نیاز دارند
  4. داشتن دستاورد و نتیجه در حوزه آموزشی
  5. کمپین فروش حرفه‌ای

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by تبلیغ نویسی و کپی رایتینگ (@ahmadianinsta) on

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *