3 اشتباه شگفت انگیز در تبلیغ نویسی که احتمالا انجام میدهی
صفحه محصول، جایی است مخاطب تصمیم به خرید میگیرد، بنابراین هر چقدر بهتر آن را بنویسیم، احتمالا فروش بیشتری خواهیم داشت. این ۳ اشتباه رایج را انجام نده تا بتوانی اثربخشی صفحه فروشت را بیشتر کنی.
اشتباه اول: گرافیک و جزئیات خیره کننده
عموم کارآفرینان نمیدانند هدف از گرافیک در صفحه محصول چیست. تصور رایج این است که هر چقدر از گرافیکهای چشم گیرتر استفاده کنیم، فروش بیشتری خواهیم داشت.
از تو یک سوال دارم.
تا به حال چند بار یک محصول را بخاطر گرافیک آن خریدی؟
جالب اینجاست که فکر میکنیم هر چقدر عکسها یا رنگها خاصتر باشند، اثربخشی بیشتر است.
اما در واقعیت کوچکترین ارزشی برای مخاطب ندارد.
مهمترین هدف استفاده از گرافیک چیست؟
گرافیک کمک میکند تا بتوانیم حرفهایمان را سادهتر و واضحتر به مخاطب برسانیم. اگر دقت کنی در همین مقاله سایز تیترها را بزرگتر کردم تا خواندن مقاله راحتتر شود.
اما نکته مهم و دردناکی که خیلیها نمیدانند این است که گرافیک نمیتواند ضعف محتوا را جبران کند.
اگر محتوای تبلیغت جذاب و درگیر کننده نباشد، نباید از گرافیکهای انتظار معجزه داشته باشی.
پیشنهاد من این است که گرافیک را ساده و مینیمال نگه داری چون بسیار اثرگذار است.
در عوض تمام تمرکزت روی محتوا باشد.
اشتباه دوم: مثل رقیبانت مینویسی
- چرا باید از تو بخرم؟
- فلانی این محصول رو ارزونتر میده، مال شما چه مزیتی داره؟
- میشه تخفیف بدین؟
- تضمین میدید محصولتون خوبه دیگه؟
این سوالات برایت آشنا هستند؟ علت آن معمولا دو چیز است. یا مزیت منحصر به فرد محصولت را نمیگویی یا اینکه محصولت مزیتی ندارد.
از اینکه واضح بنویسی چه مزیتهای بینظیری داری اصلا نترس.
اما اگر محصولت خوب نیست، فروش را متوقف کن و آن را به یک شاهکار خواستنی تبدیل کن.
درآمد نفر سوم یا چهارم یک حوزه هیچوقت به اندازه نفر اول نمیرسد پس اگر نفر اول نیستی سعی کن از آن الگو بگیری و محصول شگفتانگیزتری بسازی.
مزیت رقابتی گفتی نیست، ساختنی است.
وقتی مزیتی نداری، مزیت فرضی نساز. از بین بردن صداقت ضررهای مالی و روحی بیشتری در بلند مدت میتواند ایجاد کند.
اشتباه سوم: تیتر
گاهی یک تیتر میتواند سرنوشت یک کسبو کار را تغییر دهد.
هلوشو بدم لیموشو بدم؟
این تیتر تبلیغاتی برند عالیس بود. این تیتر باعث شد، میزان فروش این شرکت به میزان سرسام آوری رشد کند.
نکته مهم اینجاست که این تیتر برای عالیس فروش ایجاد نکرد، بلکه این تیتر باعث شد کل تبلیغ توسط خواننده دیده و یا شنیده شود.
در صفحه فروش محصول اولین خط مثل اولین ثانیههای یک تیزر تبلیغاتی است.
تا به حال فکر کردهای چرا اکثر مردم تایم رفتن به دستشویی را با زمان پخش تبلیغات ست میکنند؟
چون مردم از دیدن تبلیغات تکراری متنفرند.
مردم از اینکه بخواهند چیزی به آنها فروخته شود متنفرند.
آنها دوست دارند با اشتیاق و تصمیم خودشان تصمیم به خرید بگیرند.
برای همین نباید در تیتر محصولت را بفروشی.
باید چیزی بنویسی که شدیدا کنجکاو شوند.
طوری بنویس که با اشتیاق صفحه محصولت را بخوانند.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.